شکستگی لگن

پیشگیری از شکستگی لگن

پیشگیری از شکستگی لگن

پیشگیری از شکستگی لگن

شکستگی لگن یکی از آسیب های شدید، جدی و شایع اورتوپدی است که در افراد سالمند شیوع بیشتری دارد.

شکسگی لگن می تواند عوارض جدی در پی داشته و حتی جان بیماران بخصوص سالمندان را تهدید کند.

کم تحرکی ناشی از این شکستگی می تواند با بروز مشکلاتی همچون زخم بستر، معلولیت و ناتوانی در آینده، نارسایی خونی و ضعف اندام ها همراه باشد.
این عوارض اهمیت پیشگیری از بروز این شکستگی و درمان مناسب در صورت ایجاد شکستگی را نشان می دهد.

شکستگی لگن نیاز به بستری شدن در بیمارستان و در اغلب موارد نیازمند عمل جراحی است.
این شکستگی ها میتواند توانایی راه رفتن بیمار را تا حد زیادی دچار اختلال کنند.
فیزیوتراپی پس از جراحی امری ضروری بمنظور پیشگیری از عوارض این عارضه و عوارض ناشی از بی تحرکی پس از جراحی است.

شکستگی لگن در اغلب موارد به دنبال زمین خوردن رخ میدهد.

پیشگیری از شکستگی لگن

پیشگیری از شکستگی لگن

در این مقاله سعی شده به راههای کاهش خطر ابتلا به شکستگی لگن اشاره شود.

  • ورزش و فعالیت بدنی روزانه نقش موثر در پیشگیری از انواع شکستگی های اوتوپدی دارد.
    ورزش با تقویت استخوانها و عضلات و بهبود تعادل از شکستگی های احتمالی لگن پیشگیری میکند.
  • محیط منزل را بخصوص برای سالمندان بگونه ای طراحی کنید که احتمال زمین خوردن این افراد به حداقل برسد.
  • مشکلات بینایی خود را جدی بگیرید.
    یکی از دلایل زمین خوردن و به دنبال آن شکستگی های استخوانی ضعف بینایی است.
    باید بدانید که مشکلات بینایی از عوارض جانبی برخی داروهاست که باید از آن ها مطلع باشید وهنگام راه رفتن احتیاط بیشتری به خرج دهید.
  • با تغذیه مناسب از پوکی استخوان پیشگیری کنید.
    پوکی استخوان سبب افزایش خطر شکستگی لگن می شود و یکی از عوامل موثر در افزایش شکنندگی استخوان ها است.
    بسیاری از شکستگی های لگن که در افراد سالمند رخ می دهند در اثر پوکی استخوان رخ می دهند.
    شکستگی های لگن در افرادی که تراکم استخوانی کمی دارند شایعتر است.
  • مواد غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین دی را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.
    کلسیم نقش بسیار مهمی در ساخته شدن استخوان و حفظ تراکم آن و پیشگیری از ضعف و پوکی استخوان دارد.
    مصرف کلسیم به تنهایی برای سلامت استخوان ها و استحکام آن ها کافی نبوده و مصرف ویتامین دی نیز برای کمک به جذب کلسیم ضروری است.
  • وزن خود را در محدوده مناسب حفظ کنید.
    اضافه وزن سبب وارد آمدن فشار مضاعف به مفاصل و افزایش احتمال آسیب پذیری آن ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *